![Polska Siatkówka Marka kategorii europejskiej](/image/img-art15-1.jpg)
Polska Siatkówka Marka kategorii europejskiej
Marketing sportowy to dziedzina marketingu klasycznego, której podmiotem jest sport. /p>
Ostatnio ważnym pojęciem stał się marketing w sporcie. Zewsząd słychać głosy, że kolejny klub siatkarski ma na tym polu coraz lepsze osiągnięcia. Dla krótkiego wprowadzenia poniżej definicja marketingu sportowego.
![Marketing sportowy to dziedzina marketingu klasycznego](/image/img-art15-2.jpg)
Marketing sportowy to dziedzina marketingu klasycznego, której podmiotem jest sport. Specjaliści wyróżniają następujące trzy obszary składające się na marketing sportowy:
- marketing przedsiębiorstw wolnorynkowych realizowany poprzez sport,
- marketing produktów i usług sportowych,
- marketing organizacji sportowych.
W Polsce jest on często utożsamiany wyłącznie ze sponsoringiem. Bardzo ważne jest jednak rozróżnienie marketingu przez sport i marketingu sportu
Polski Związek Piłki Siatkowej to przykład instytucji zajmującej się marketingiem sportu. Działania podejmowane przez PZPS mają na celu promocję i popularyzację siatkówki jako dyscypliny, w którą warto inwestować, dyscypliny charakteryzującej się bardzo dobrymi wynikami sportowymi, najlepszymi kibicami, niezwykłą atmosferą na trybunach w trakcie spotkań reprezentacji oraz – co bardzo ważne – wysoką kulturą dopingowania. Pod tym względem polska federacja może pochwalić się najlepszymi wynikami ze wszystkich związków sportowych w kraju.
![Efektem decyzji podjętych przez PZPS są kolejne umowy podpisywane z poważnymi sponsorami](/image/img-art15-3.jpg)
Efektem decyzji podjętych przez PZPS są kolejne umowy podpisywane z poważnymi sponsorami, którzy coraz chętniej inwestują w siatkówkę.
Marketing przez sport z kolei to przykład działań partnerów biznesowych Polskiej Siatkówki. Tutaj popularyzacja dyscypliny służy zwiększeniu rozpoznawalności marki, wzrostowi jej wartości medialnej oraz kojarzeniu danego „produktu” z dyscypliną sportu – a tym samym budowaniu wizerunku marki na podstawie emocji kojarzonych z siatkówką.
Siłą Polskiego Związku Piłki Siatkowej w budowaniu relacji na linii sponsor–federacja jest długofalowy plan rozwoju dyscypliny oraz wzrostu jej wartości medialnej. Podstawę stanowią tu umowy sponsorskie podpisywane do roku 2014 z kolejnymi zainteresowanymi podmiotami oraz utrzymywanie znakomitych relacji z największym partnerem Polskiej Siatkówki, spółką Polkomtel (wspierającą PZPS od 11 lat), i dbanie o wizerunek własnej marki.
![Siłą Polskiego Związku Piłki Siatkowej w budowaniu relacji na linii sponsor–federacja](/image/img-art15-4.jpg)
Wspominając o marce Polska Siatkówka, miałem na myśli produkt, jakim jest siatkówka w Polsce. Ktoś może się oburzyć na traktowanie dyscypliny na równi, na przykład, z szamponem do włosów. Realia rynku stawiają tu jednak znak równości. Stąd w 2005 roku PZPS stworzył markę Polska Siatkówka, markę, która od tego czasu stanowi znak rozpoznawczy tak w kraju, jak i za granicą. Dzięki temu zabiegowi stworzony został produkt, który można zaoferować potencjalnym sponsorom.
![Nie sprzedajemy logo PZPS, lecz markę Polska Siatkówka](/image/img-art15-5.jpg)
Nie sprzedajemy logo PZPS, lecz markę Polska Siatkówka, to obecnie jedna z najlepszych marek sportowych w Europie.
Na polu marketingu sportowego działania PZPS spotkały się z zainteresowaniem biznesu. Owocem tego są kolejne długoletnie umowy, w tym m.in. z Plusem, Adidasem, Intercarsem – motointegrator.pl, Jurajską, TV POLSAT. Wszystkie obowiązują do 2014 roku.
Budowanie trwałych wzajemnych relacji pozwala na spokojne planowanie przyszłości Polskiej Siatkówki oraz kreowanie wizerunku partnerów PZPS poprzez sport. O skuteczności długofalowych działań już dawno przekonał się główny partner Polskiej Siatkówki – Plus. Obecnie w badaniach rozpoznawalności marki w kategorii Sport/Siatkówka marka Plus zajmuje absolutnie pierwsze miejsce, tym samym jednoznacznie kojarzy się z siatkówką.
![Polska Siatkówka jest obecnie numerem jeden na świecie](/image/img-art15-6.jpg)
Oprócz budowania własnej marki bardzo istotne jest tworzenie wokół niej odpowiedniej oprawy. Mowa tu przede wszystkim o przygotowaniach największych imprez siatkarskich w kraju i towarzyszących im wydarzeń. Miasteczka siatkarskie, telebimy przed halami, spotkania z zawodniczkami i zawodnikami – to już w Polsce standard. Za pomocą takich narzędzi tworzy się swoistą więź między kibicami a siatkarkami i siatkarzami.
Polska Siatkówka jest obecnie numerem jeden na świecie, jeżeli chodzi o profesjonalną organizację imprez sportowych. Potwierdzają to absolutnie najwyższe oceny przyznawane tak przez FIVB, jak i CEV, dotyczy to również imprez rangi juniorskiej oraz kadeckiej. Wysokie noty u władz światowej i europejskiej federacji powodują, że w Polsce jesteśmy świadkami coraz większej liczby turniejów i spotkań rangi międzynarodowej. To stawia siatkówkę na pierwszym miejscu wśród związków sportowych w Polsce.
![](/pliki/ed/szyld_aps_article.jpg)
Oceń artykuł:
Średnia ocena: 2.54Jeżeli nie posiadasz konta w naszej Akademii - założ je już dziś.
- Kto jest autorem tego artykułu. To dobra rzecz, czemu więc APS nie pokazuje człowieka, który to napisał?